W tej zakłądce ukazywać się będą informacje o szkoleniach i warsztatach oraz pogadanki, informacje dla rodziców dotyczące spraw edukacyjno - wychowawczych. Zachęcamy do odwiedzania i lektury.
******************************************************
Depresja u naszego ucznia
Jak reagować na cyberprzemoc?
******************************************************
Czy moje dziecko może uzależnić się od Internetu?
Twoje dziecko w sieci.
******************************************************
Kolejny artykuł pedagog
"Jak się uczyć w domu-wskazówki dla uczniów i rodziców"
znajdziecie klikając tu
jest być może odpowiedzią na pytania, które sobie i nam zadajecie
>*<
Pedagog szkolna opracowała artykuł na temat:
Zasady dobrej komunikacji rodzica z dzieckiem - kliknij tu
zachęcamy do zapoznania się z nim, może okzać się bardzo przydatny, szczególnie w sytuacji, w której się obecnie znaleźliśmy
>*<
Główny Inspektorat Sanitarny
przy współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej opublikował
Informację na temat potencjalnych zagrożeń związanych ze stosowaniem elektronicznych papierosów
zachęcamy do zapozniania się z nią
>*<
Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało kampanię informacyjną, skierowaną do rodziców i uczniów klas VIII szkoły podstawowej, dotyczącą rekrutacji na rok szkolny 2019/2020. Na stronie www.men.gov.pl/rekrutacja zostały zamieszczone najważniejsze pytania i odpowiedzi dotyczące rekrutacji, terminy egzaminów po szkole podstawowej, a także sposób punktowania ocen na świadectwie oraz wyników egzaminów. Informacje z przeznaczeniem dla uczniów i ich rodziców będą aktualizowane i uzupełniane o nowe treści. Zachęcamy uczniów klas ósmych i ich rodziców do bieżącego śledzenia tych informacji.
>*<
Kliknij w ten link a przejdziesz do działu POGADANKI DLA RODZICÓW
>*<
Zapraszamy równiez do zapoznawania się z treściami zamiesczanymi w Kąciku prawnym (lewy panel)
>*<
Jak internet zmienił nasze mózgi?
źródło: https://operon.pl/
Nie wyobrażamy sobie życia bez internetu, a niektórzy z nas takich czasów nawet nie pamiętają.
Pokolenie sieci to ludzie, którzy od zawsze, dzień w dzień, mają dostęp do cyfrowego świata. Jest to dla nich tak naturalny stan, jak powszechny dostęp do książek dla starszych pokoleń. To z kolei przekłada się na ich sposób myślenia. W 2008 roku nGenera przeanalizowała wpływ korzystania z internetu na młodzież. Okazało się, że badani przyswajają informacje w inny sposób niż ich rodzice czy dziadkowie: „(...) nie zawsze czytają całą stronę od lewej do prawej i od góry do dołu, raczej pomijają pewne fragmenty, aby znaleźć informacje, które ich interesują” (źródło: https://wszystkoconajwazniejsze.pl/nicholas-carr-co-internet-robi-z-naszym-mozgiem/).
Internet zadomowił się jednak nie tylko w mózgach tych, z którymi wspólnie dorastał. Korzystając z niego na co dzień, umysł – czy to młodszy, czy starszy – nie będzie obojętny na jego wpływ. Dlatego warto mieć świadomość, że „media nie są wyłącznie kanałami informacji (…), lecz jednocześnie kształtują proces myślenia”. Dlatego warto się zainteresować tematem oddziaływania internetu na nasze mózgi. Kliknij w link zamiesczony poniżej:
https://wszystkoconajwazniejsze.pl/nicholas-carr-co-internet-robi-z-naszym-mozgiem/
>*<
Emocje rodzica i emocje dziecka jak sobie z nimi radzić? - warsztaty dla rodziców
Dnia 13 i 20 stycznia w naszej szkole odbyły się warsztaty dla rodziców uczniów klas I-VI. Rodzice uczestniczący w warsztatach, przeprowadzonych przez nauczycielkę naszej szkoły panią Dorotę Drews-Murawską (posiadająca uprawnienia do prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych), przypomnieli sobie czym dla nich są emocje i co je wywołuje? Dzięki rożnym ćwiczeniom otrzymali narzędzia, które mogą wykorzystać, aby nauczyć się kontrolować emocje. Dowiedzieli się co robić, by radzić sobie ze swoimi emocjami i emocjami swoich bliskich, aby żyć z emocjami i być świadomym co odczuwamy i jak sobie z tym radzimy, jak wyrażamy emocje jak je rozpoznajemy i jak nimi zarządzamy czyli jak zyskujemy większą kontrolę nad własnym życiem. Uświadomili sobie rodzice, że są matrycą dla swoich dzieci i tak jak oni radzą lub nie sobie ze swoją złością ma wielki wpływ na zachowanie ich dzieci.
5. Uświadomiły mi jak często w codziennym życiu gości zazdrość.
7. Wiem jak zarządzać swoimi emocjami.
10. Jak zachowywać się w sytuacjach stresujących.
************************
„Mamo, tato poćwicz ze mną” - warsztaty dla rodziców
Dnia 7 grudnia 2016 r. w naszej szkole odbyły się warsztaty logopedyczne pt. „Mamo, tato poćwicz ze mną” skierowane do rodziców dzieci uczęszczających do klas I-III. Głównym celem spotkania było uświadomienie rodzicom, jak ważna jest sprawność artykulatorów w mowie dziecka. Na początku został przedstawiony rozwój mowy – po to, aby rodzice wiedzieli, kiedy jakie głoski dziecko powinno wymawiać. W ten sposób sami już mogą ocenić, w jakim wieku pojawiają się niepokojące sygnały, które skłaniają do wizyty u logopedy. Następnie rodzice zostali zapoznani z głównymi wadami wymowy, z jakimi borykają się dzieci oraz najczęstszymi przyczynami tych zaburzeń. Przedstawiono im ćwiczenia usprawniające artykulatory oraz otrzymali bazę pomysłów do ćwiczeń w domu, a także wskazówki jak wykorzystywać czas na nie przeznaczony. Po spotkaniu każdy z rodziców dostał materiały warsztatowe: notatki z najważniejszymi ćwiczeniami i informacjami, ale również materiały, które mogą wykonać z dzieckiem w domu.
/oprac. A. Gołębiewska/
**********************************
EDUKACJA RODZICÓW
w Szkole Podstawowej nr 18 w Grudziądzu
I. Warsztaty i szkolenia
Data | Temat | Prowadzący | Adresat | Uwagi | |||
Rok szkolny 2013/14 | |||||||
30.01.2014 |
Rola rodziców w kształtowaniu motywacji do nauki | A. Kilian |
rodzice uczniów wszystkich klas | w szkoleniu wzięło udział ok. 120 rodziców | |||
Rok szkolny 2014/15 | |||||||
3.11.2014r. |
Kompetencje społeczne dziecka 6-letniego | A. Gołębiewska |
rodzice uczniów sześcioletnich | w warsztatach wzięło udział 25 rodziców | |||
Rok szkolny 2015/16 | |||||||
12.01.2016r. |
Jak rozmawiać z dzieckiem, aby nas słuchało | D. Drews-Murawska |
zainteresowani rodzice uczniów wszystkich klas | w warsztatach wzięło udział 31 rodziców |
|||
Rok szkolny 2016/17 | |||||||
23.11.2016r. |
Cyber-świat - warsztaty profilaktyczne |
S. Uziębło (PPP) |
zainteresowani rodzice uczniów wszystkich klas | w warsztatach wzięło udział 16 rodziców |
|||
7.12.2016r. |
Mamo, tato poćwicz ze mną |
A. Gołębiewska |
zainteresowani rodzice uczniów klas 1 - 3 | w warsztatach wzięło udział 12 rodziców |
|||
13.01.2017r. i 20.01.2017r. |
Emocje rodzica i emocje dziecka jak sobie z nimi radzić? |
D. Drews - Murawska |
zainteresowani rodzice uczniów wszystkich klas | w warsztatach wzięło udział 15 rodziców |
Data |
Temat |
Przygotowujący prelekcję/ prezentację |
Adresat |
Uwagi |
Rok szkolny 2008/09 | ||||
17.09.2008r. |
Dojrzałość szkolna |
H. Robalewska |
rodzice uczniów klas pierwszych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach pierwszych |
28.01.2009r. |
Rola rodziców / opiekunów w podnoszeniu aktywności dziecka |
wychowawcy klas |
rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
12.05.2009r. |
Stosowanie form grzecznościowych przez uczniów i wyeliminowanie wulgaryzmów z języka codziennego dzieci | wychowawcy klas |
rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
Rok szkolny 2009/10 | ||||
15.09.2009r. |
Dojrzałość szkolna |
H. Robalewska |
rodzice uczniów klas pierwszych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach pierwszych |
15.09.2009r. |
Profilaktyka oraz postępowanie w sytuacji pandemii grypy A(H1N1) |
GIS Departament Zdrowia Publicznego i Promocji Zdrowia |
rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
19.04.2010r. |
„Uzależnienie od komputera i Internetu” |
prelegent zaproszony przez ODiDZN Grudziądz |
chętni rodzice |
uczestniczył przedstawiciel Rady Rodziców przeprowadzono w ODiDZN w Grudziądzu |
Rok szkolny 2010/11 | ||||
16.09.2010r. |
Dojrzałość szkolna |
H. Robalewska |
rodzice uczniów klas pierwszych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach pierwszych |
18.11.2010r. |
Przeciwdziałanie zażywaniu „dopalaczy” przez uczniów |
A. Dents-Sadura artykuł „Dopalacze i inne używki” (Głos Nauczycielski nr 42 z 20.10.201r.) |
rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
27.01.2011r. |
Profilaktyka oraz zasady postępowania związane z zachorowaniami na grypę A(H1N1) |
Krajowy Punkt Centralny ds. Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych przy Zakładzie Epidemiologii NIZP-PZH w oparciu o rekomendacje CDC | rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
17.03.2011r. |
Zagrożenia związane z korzystaniem z komputera i telefonu komórkowego | A. Kilian |
rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
Rok szkolny 2011/12 | ||||
14.09.2011r. |
Dojrzałość szkolna |
H. Robalewska |
rodzice uczniów klas pierwszych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach pierwszych |
23.10.2012r. |
Problemy wychowawcze wyzwaniem dla nauczycieli i rodziców |
ks. Jan Kaczkowski – bioetyk (UMK Toruń) M. Jakubczak – psycholog (CMPP Warszawa) J. Kurzępa – SWPS Wrocław, autor scenariuszy filmów „Galerianki”, „Świnki” |
przedstawiciel Rady Rodziców |
zrealizowano w ramach IV Grudziądzkiego Forum Porozumienia w Szkole |
26.01.2012r. |
Wpływ poziomu motywacji ucznia do nauki, na osiągane przez niego wyniki w nauce (ze szczególnym uwzględnieniem motywacji ze strony domu rodzinnego) | wychowawcy klas |
rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
Rok szkolny 2012/13 | ||||
13.09.2012r. |
Dojrzałość szkolna |
H. Robalewska |
rodzice uczniów klas pierwszych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach pierwszych |
23.10.2012r. |
Problemy wychowawcze wyzwaniem dla nauczycieli i rodziców |
D. Zawadzka |
przedstawiciel Rady Rodziców |
zrealizowano w ramach V Grudziądzkiego Forum Porozumienia w Szkole |
6.12.2012r. |
Interpretacja wyników egzaminów zewnętrznych |
E. Żychska ODiDZN Grudziądz |
rodzice uczniów klas szóstych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach szóstych |
Rok szkolny 2013/14 | ||||
12.09.2013r. |
Dojrzałość szkolna |
H. Robalewska |
rodzice uczniów klas pierwszych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach pierwszych |
22.10.2013r. |
EEG Biofeedback - nowoczesna metoda neuroterapii Dynamika symptomów dysleksji rozwojowej u dzieci, młodzieży i dorosłych Neurodydaktyka- nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi Subkultury młodzieżowe szansą lub zagrożeniem dla wychowania |
D. Meller - Murawska (PPP) M. Bogdanowicz (UG Gdańsk) M. Żylińska (NKJO Toruń) D. Łęcka (UMK Toruń) |
przedstawiciel Rady Rodziców |
zrealizowano w ramach VI Grudziądzkiego Forum Porozumienia w Szkole |
24.10.2013r. |
Zasady zdrowego żywienia |
A. Kilian E. Zygadlewicz |
rodzice uczniów wszystkich klas |
realizacja priorytetu MEN i KO przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
12.12.2013r. |
Interpretacja wyników egzaminów zewnętrznych |
E. Żychska ODiDZN Grudziądz |
rodzice uczniów klas szóstych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach szóstych |
20.03.2014r. |
Korzystanie z Internetu a przestrzeganie praw autorskich |
A. Kilian |
rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
Rok szkolny 2014/15 | ||||
11.09.2014r. |
Dojrzałość szkolna |
H. Robalewska |
rodzice uczniów klas pierwszych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach pierwszych |
26.11.2014r. |
Znaczenie rodziny w zapobieganiu i redukowaniu agresji |
A. Kilian |
rodzice uczniów wszystkich klas II-V |
realizacja priorytetu MEN i KO przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach II - V |
29.01.2015r. |
Postawy rodzicielskie i ich wpływ na kształtowanie się osobowości dziecka oraz powodzenia i niepowodzenia szkolne | A. Kilian |
rodzice uczniów wszystkich klas I-V |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach I - V |
17.03.2015r. |
Zagrożenia związane z korzystaniem z komputera i telefonu komórkowego | A. Kilian |
rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
Rok szkolny 2015/16 | ||||
10.09.2015r. |
Dojrzałość szkolna |
H. Robalewska |
rodzice uczniów klas pierwszych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach pierwszych |
20.10.2015r. |
Sprawiedliwość naprawcza Mózg dziecka - dlaczego czasami tak trudno zrozumieć ucznia Edukacja prawna i mediacje odpowiedzią na nowe zagrożenia Procedury redukcji zaburzeń zachowania |
E. Czemierowska - psycholog M. Kaczmarzyk - neurodydaktyk A. M. Wesołowska - sędzia M. Zielińska - psycholog |
zrealizowano w ramach VIII Grudziądzkiego Forum Porozumienia w Szkole |
|
26.11.2015r. |
Prawa i obowiązki rodziców względem dzieci |
A. Kilian na podst. Materiałów opracowanych przez sędzię A.M. Wesołowską |
rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |
30.11.2015r. |
Dziecko jako najważniejsze życiowe wyzwanie |
S. Lewandowski - policjant K. Kobylacka - Sikora - psycholog A. M. Wesołowska - sędzia |
zainteresowani rodzice |
konferencja zorganizowana przez UM we współpracy z PPP i CPiT |
4.02.2016 |
Znaczenie systematycznego czytania w procesie edukacyjnym dzieci i młodzieży |
A. Kilian na podstawie raportu z badania rezultatów Programu „Czytające szkoły” i „Czytające przedszkola” |
rodzice uczniów wszystkich klas I-V |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach I-V |
Rok szkolny 2016/17 | ||||
14.09.2016r. |
Dojrzałość szkolna |
H. Robalewska |
rodzice uczniów klas pierwszych |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach pierwszych |
14.09.2016r. |
Wpływ poszanowania mienia szkolnego przez uczniów na podniesienie estetyki i bogacenie bazy szkoły | wychowawcy klas |
rodzice uczniów klas 2-6 |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców |
26.01.2017r. |
Znaczenie systematycznego przygotowania się uczniów do zajęć zarówno w formie pisemnej, ustnej jak i rzeczowej oraz regulaminowe zasady nadrabiania zaległości wynikających z nieobecności na zajęciach | wychowawcy klas |
rodzice uczniów wszystkich klas |
przeprowadzono w czasie zebrań rodziców we wszystkich klasach |