baner  2017

Obecna sytuacja jest trudna dla nas wszystkich. Odczuwamy różne emocje, być może ostatnio przeważają negatywne – lęk, smutek? Emocje są naturalne i uzasadnione. Są one reakcją na wydarzenia, mające miejsce w naszym życiu. Odgrywają one dla nas konkretną rolę. Lęk na przykład w obecnej sytuacji pomaga nam stosować się do zaleceń, które nakłada na nas rząd, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa. To dzięki tej emocji teraz częściej, niż zwykle myjemy ręce, stosujemy środki do dezynfekcji, nosimy rękawiczki oraz maseczki… To właśnie pojawienie się lęku komunikuje nam zagrożenie. Kiedy mamy świadomość zagrożenia, możemy podjąć konkretne działania, aby mu zapobiegać. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, dotyczących metod, w jaki można konstruktywnie radzić sobie w obecnej sytuacji.

1. Przenieś swoją uwagę na czynności, które dają Ci radość np. czytanie książki.
2. Korzystaj z metody relaksacji (można wykorzystać konkretne propozycje ćwiczeń wysłane przeze mnie poprzez e – dziennik).
3. Planuj swoją aktywność każdego dnia – stwórz swój „Plan Dnia”. Zadbaj o to, aby Twoje czynności każdego dnia odbywały się o konkretnych porach. Stały rytm dnia umożliwi zachowanie higieny psychicznej.
4. Wyznacz sobie „czas na zamartwianie się”, np. 15 minut o godz. 15.30.
5. Rozmawiaj z innymi osobami nt. swoich emocji. Kontakt z drugim człowiekiem jest regulatorem emocji. Pomaga nam wyciszyć emocje i rozładować napięcie.
6. Pamiętaj, że nie mamy wpływu na wszystko (tolerancja niepewności).
7. Korzystaj ze sprawdzonych źródeł informacji, dotyczących koronawirusa. To bardzo ważne, aby „być na bieżąco”, jednakże informacje, które uzyskujemy powinny być przede wszystkim wiarygodne i pomocne. Oznacza to, że muszą pochodzić z popartego nauką źródła.
8. Pomagaj innym! Dobre uczynki nie tylko są „dobrem samym w sobie”, pomagają nam samym dobrze się poczuć, ale także obniżyć poziom swojego lęku!
9. Zadbaj o osoby starsze – powiedz im, że są ważne!
10. Zapytaj bliskich, czego potrzebują.
11. Pamiętajmy przede wszystkim o tym, że nie możemy wyłączać naszych emocji! Nasze emocje są zdrowe. Ważne, aby korzystać z konstruktywnych metod radzenia sobie ze stresem, napięciem.

Powyższy materiał opracowano na podstawie rozmowy psychologów z Uniwersytetu SWPS, dr Ewy Pragłowskiej oraz Joanny Gutral

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia
Monika Żak
Psycholog szkolny

Ministerstwo zdrowia na: 

https://www.facebook.com/pages/category/Government-Organization/Ministerstwo-Zdrowia-135889759813803/

umieściło istotne informacje, w których wskazuje jak wspierać dzieci w sytuacji pandemii spowodowanej koronawirusem. Zapoznajmy się z nimi. Dzieci też, nawet te najmniejsze, odczuwają skutki obecnej sytuacji.

min zdr kon
min zdr2

 

zdal naucz2020

Na stronie MEN pojawił się następujący komunikat:

"Zmieniliśmy przepisy, dzięki którym możliwe jest prowadzenie kształcenia na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID- 19. Określiliśmy zasady prowadzenia nauczania na odległość i stworzyliśmy możliwość oceniania i klasyfikowania uczniów. Nowe przepisy będą obowiązywały od 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r."

źródło: https://www.gov.pl/web/edukacja/ksztalcenie-na-odleglosc--nowe-regulacje-prawne

W związku z tym w lewym panelu założona została zakładka: NAUCZANIE ZDALNE, w której będą pojawiały się wszelkie informacje dotyczące kształcenia na odległość. Zachęcamy do jej śledzenia.

Szanowni Państwo,
przesyłam w załączeniu list Ministra Edukacji Narodowej dotyczący postępowania rekrutacyjnego do publicznych placówek wychowania przedszkolnego i publicznych szkół podstawowych, z uprzejmą prośbą o zapoznanie się z jego treścią.

Link: List MEN.pdf  adres: https://dokumenty.men.gov.pl/2020_03_17_List_MEN.pdf

Z poważaniem
Katarzyna Koszewska
Dyrektor
Departament Kształcenia Ogólnego

Drodzy Rodzice!
W związku z powyższymi zaleceniami prosimy o pobranie formularza rekrutacyjnego ze strony szkoły - zakładka w lewym panelu: Rekrutacja do szkoły i po wypełnieniu odesłanie (skan lub zdjęcie) na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W przypadku problemów z wydrukowaniem druku można skontaktować się telefonicznie w dni robocze w g. 8.00 - 15.00 dzwoniąc pod numer 609-003-943.

Z poważaniem
Cezary Darłak
Dyrektor
Szkoły Podstawowej nr 18 w Grudziądzu

W związku z bardzo trudną sytuacją, jaką jest epidemia koronawirusa, a także z szeregiem negatywnych emocji, jakie ona powoduje, przesyłam link do rozmowy dwóch psychologów (pani dr Ewa Pragłowska i pani Joanna Gutral, SWPS) na temat sposobów, w jaki można (chociaż w małym stopniu) okiełznać lęk. Szczerze zachęcam do zapoznania się z filmem.

link: https://www.youtube.com/watch?v=srrPodn3aag

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia
Monika Żak - psycholog szkolny

Podkategorie

© 2011-2012 Strona zaprojektowana przez Bartosz Bociek
Odsłon artykułów:
1341979